Bioregional City Planning & Design

conferenza internazionale 20 ottobre 2021

"The Bioregional City Planning and Design. Towards the recovery of the urban/rural metabolic rift" - October 20, 2021, 9.00 a.m. to 7.30 p.m. (CEST) -

International Conference organised by Università degli Studi di Firenze, School of Architecture. The conference will be held online and as a physical meeting.

To attend the conference connect to the link  https://meet.google.com/jrf-biyj-ymx

or get to PIN Prato Piazza Ciardi 25, Prato (Italy) on 20th October 2021. Conferences will focus on bioregional experiences and planning as approaches to cope with post-oil transition regime and climate change issues. Invited speakers will be David Fanfani, Rosário Oliveira, Roselyne de Lestrange, Agnés Sinai, Elisa Butelli, Daniela Poli, Camilla Perrone, Alberto Budoni, Alberto Matarán Alberto Magnaghi, Joe Ravetz, Robert L.Thayer, Keith Pezzoli, Alessandro Balducci.

"The Bioregional City Planning and Design. Towards the recovery of the urban/rural metabolic rift" - 20 ottobre 2021 (dalle 9,00 alle 19,30)

Conferenza Internazionale organizzata dall'Università degli Studi di Firenze, Scuola di Architettura, corsi in Pianificazione e Progettazione della città e del territorio e di Pianificazione della città, del territorio e del paesaggio.
La conferenza è offerta in modalità blended e quindi vi potete
connettere a questo indirizzo https://meet.google.com/jrf-biyj-ymx
o raggiungerci al PIN Prato Piazza Ciardi 25, Prato il 20 ottobre 2021.

I contributi riguarderanno esperienze per le città bioregionali ed esperienze di pianificazione bioregionale per affrontare la transizione verso un regime energetico ed economico post-fossile.  Parteciperanno come keynote speakers David Fanfani, Rosário Oliveira, Roselyne de Lestrange, Agnés Sinai, Elisa Butelli, Daniela Poli, Camilla Perrone, Alberto Budoni, Alberto Matarán Alberto Magnaghi, Joe Ravetz, Rober L.Thayer, Keith Pezzoli, Alessandro Balducci.

09 Agosto 2021 (Archiviata)